Saturday, January 8, 2011

Fuhh..Kenapa Wanita "Gila Babi" Ini Lebih Mulia Drp. Gabenor Bank Negara-YB Nizar

YB Nizar sedang menyampaikan ceramah baru-baru ini
Gelaran Tokoh Maal Hijrah edisi Umno yang diberikan kepada Dr. Zeti Akhtar Aziz (Gambar di bawah) selaku Gabenor Bank Negara atara yang menjadi topik hangat dalam ceramah YB Hj Nizar baru-baru ini.Beliau menegaskan bagaimana pada zaman rasulullah seorang wanita islam yang beriman kepada Allah mempunyai satu penyakit yang di namakan "Sawan" atau mudahnya panggilan orang kampung "Penyakit Gila Babi".

Oleh kerana penyakit ini terlalu kerap datang menyerang wanita tersebut sehingga mengganggu ibadatnya,maka wanita itu pergi berjumpa dengan Rasulullah untuk mengadukan hal tersebut dan meminta agar Rasullullah berdoa kepada Allah supaya penyakitnya di sembuhkan.

Lalu Rasulullah,menasihatkan kepada wanita tersebut bahawa Allah menyediakan syurga baginya di akhirat kelak sekiranya dia bersabar dengan penyakitnya itu.Apabila mendengar kata-kata Rasulullah tersebut redholah wanita itu akan penyakitnya.

Tetapi semasa dalam perjalanan pulang,tiba-tiba wanita itu teringat sesuatu,lalu dia berpatah balik berjumpa rasulullah untuk mengadukan satu hal yang memalukannya.Dia menceritakan kepada Rasulullah bahawa semasa dia di serang "Penyakit gila babi" tersebut pakaiannya terbuka dan menampakkan auratnya,dia berasa malu dan takut azab Allah diakhirat nanti.Dia meminta rasullullah agar berdoa kepada Allah agar semasa dia diserang "Penyakit gila babi" tersebut pakaiannya tidak terbuka.

Maka Rasulullah pun berdoa kepada Allah agar pakaian wanita tidak terbuka semasa dia diserang penyakit "Gila babi" itu.Dengan kuasa Allah,semasa wanita itu diserang "Penyakit gila babi"tersebut pakaiannya tidak lagi terbuka.

"Inilah contoh wanita yang beriman,walaupun wanita ini berpenyakit "Gila babi" namun dia takut akan azab Allah,sedangkan wanita yang dianggap hebat oleh Umno dan menjadi tokoh Ma'al Hijrah 2010 Dr. Zeti Akhtar tidak takut dan gentar terhadap azab Allah dan dengan bangga tidak menutup aurat.Maka wanita "Gila babi" ini lebih mulia daripada Dr. Zeti Akhtar."kata YB NIzar

Inilah salah satu strategi jahat umno agar masyarakat mengiktiraf mereka yang melanggar perintah Allah dianggap hebat,lantas memaksa masyarakat menerima mereka yang tidak menutup aurat ini dan sebagai idola dimasa akan datang.

1 comment:

  1. mak aih sampai tahp ni, dr zeti tu lah membangunkan kewangan islam, meyelamatkan ekonomi negara tahun 98 dulu, bukankah islam suruh bersangka baik? ni apa haram jadah hina pompuan ni...sedangkan ada hadis pelacur bagi minum anjing pun masuk syurga..

    hangpa PR ni xleh pakai..

    ReplyDelete