Saturday, January 15, 2011

PENDIDIKAN SEKS,IBU BAPA TAK PERLU BIMBANG????


Para ibu-bapa jangan bimbang kerana kerajaan pimpinan UMNO-BN tidak akan terpengaruh dengan gerakan pendidikan seks yang didesak barat keatas negara-negara dunia kini. Hihihi boleh percaya ke? Kerajaan telah membuat persiapan… kalau beranak pun sudah ada sekolah peranakan di Melaka. Kalau kat sekolah diajar dengan pendidikan seks dan di PLKN pun diajar… insyaAllah bertambah alim le anak-anak kita.

Kalaulah batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan tidak mengikut syara'.. macamana nak kita yakini fitnah yang diperintahkan untuk dijauhi syara' pastikan merebak. Mereka bukan kira dosa-pahala. sama seperti slogan " jangan memandu ketika mabuk". Nak minum arak takpe cuma jangan memandu. Sama jugak dengan pendidikan seks. Nak ngeseks takpe cuma pastikan selamat. Tak kena penyakit dan tak mengandung. Pakai le condom. habis macamana ibu-bapa tak bimbang??? Macamana nak selesaikan permasalahan sosial yang membarah ini?

Rasanya, di zaman dunia moden dan alam siber ini, kerajaan dibawah Kementerian Pendidikan yang diterajui oleh Tan Sri Muhyidin Yasin akan berkerjasama dengan Datuk Seri Utama Rais Yatim untuk mewujudkan kaedah khas bagi menyelamatkan remaja daripada seks bebas. Yelah... takkan gaji berpuluh ribu, mereka tak fikir apa yang membimbangkan masyarakat. Kalau dahulu bekas Naib Presiden UMNO, Isa Samad yang mencadangkan cawat besi dianggap tidak relevan… sekarang para ibu-bapa boleh menarik nafas lega kerana dengan mengikuti kelas pendidikan seks yang bermula tahun ini akan membekalkan kaedah moden untuk mengelak anak-anak anda khususnya perempuan daripada terjebak dengan seks luar nikah.
Anak-anak akan dibekalkan underware khas dengan password dan username. Para ibu-bapa dinasihatkan hafal betul-betul.. nantikan terlupa.. naye pulak!!!

Nak bincang… nak debat tak boleh. TPM dengan PM sekepala. Debat tak mendatangkan apa-apa hasil. Diaorang saja yang betul. Rakyat ikut saja. Jangan banyak cakap. Tugas rakyat. Tegakkan jari telunjuk. Keraskan betul-betul. Tunjukkan ke langit. Pekik kuat-kuat. 1 malaysia. Kita dah jadi Negara maju….Ustaz Saiful

Antara pandangan luar............
Pendapat ini kita dengar dari Menteri Pendidikan Nasional Indonesia Mohammad Nuh menyatakan, tidak setuju dengan keinginan sejumlah pihak agar diberikan pendidikan seks di sekolah kepada murid.

Saya mungkin sebagai orang yang kuno. Tapi saya melihat bahwa pendidikan seks di sekolah tidak perlu," kata Mendiknas M Nuh. Seks tidak perlu menjadi salah satu kurikulum di sekolah karena seks adalah bisa tumbuh dan muncul secara alamiah tanpa harus diajarkan.

"Soal seks setiap masyarakat tentunya akan memiliki pengetahuan secara alamiah tanpa harus ada yang mengajarkan. Jadi saya tidak setuju dengan keinginan pendidikan seks di sekolah," katanya.

Pendidikan Seks Diajar Berasingan Mulai 2011 Pendidikan seks yang diajar secara menumpang mata pelajaran lain sebelum ini akan diajar secara berasingan mulai tahun depan dengan mengekalkan penggunaan istilah Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial (PEERS).
Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, melalui pelaksanaan di bawah transformasi Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) itu, kementerian menetapkan subjek tersebut diajar selama 40 minit, dua kali sebulan di sekolah menengah dan 30 minit setiap minggu di sekolah rendah.
“PEERS sebenarnya telah dilaksanakan sejak 1989 di sekolah menengah dan sejak 1994 di sekolah rendah, cuma di sekolah rendah ia menumpang merentasi kurikulum di bawah Pendidikan Jasmani.
“Bermula tahun 2011 di bawah transformasi KSSR, kementerian memutuskan Pendidikan Kesihatan yang ada di dalamnya, PEERS akan diajar secara berasingan sebagai satu mata pelajaran yang tidak lagi bercantum dengan mana-mana mata pelajaran lain,” katanya di lobi Parlimen di sini semalam.
Sumber : Kosmo

No comments:

Post a Comment