Sunday, October 2, 2011

Pesta Buku S'ngor, Ada Buku Latihan Galak Zina?

Tanjung Karang 2 Okt 11: Hari ini beberapa orang menelepon Weblog Ibnu Hasyim dan Sekretariat Karnibal Selangorku Kawasan Tg Karang bertanya mengenai buku sekolah untuk tingkatan 2 dikatakan menggalakkan perbuatan zina. Buku latihan Bahasa Inggeris.
Maka di bawah ini dibongkar salah satu kandungan buku tersebut seperti yang ditulis oleh Blog Milo Suam.Com.

"Buku ini menyiarkan sebuah artikel yang secara tidak langsung memberikan persepsi bahawa pengguguran bayi adalah jalan penyelesaian kepada zina.
"Her dad took her to the clinic the next day to have her abortion done"
Malah artikel ini menggambarkan atau memberikan persepsi kepada anak anda bahawa proses pengguguran kandungan dapat dilakukan dengan mudah tanpa sebarang masaalah.
"The abortion went like clockwork and without any difficulties and Mary came out of the clinic as healthy as before"
Kesimpulannya, tanpa anda sedari, buku ini mengajar anak anda yang berumur 14 tahun bahawa jika mereka sudah melakukan hubungan seks luar nikah dan termengandung, maka jangan risau penyelesaiannya ialah gugurkan bayi itu. Anak anda juga tak perlu risau kerana proses pengguguran bayi boleh dilakukan di klinik-klinik berhampiran dengan mudah dan tanpa sebarang masaalah." Begitu komen Milo Suam.

Weblog Ibnu Hasyim belum dapat memastikan keberadaan buku tersebut di dalam mini pesta buku tersebut.YB Iskandar (yang berbaju merah) sedang melawat mini pesta buku tersebut, dan sedang berbincang sesuatu dengan Pengarah Perpustakaan Awam Selangor Puan Mastura Muhammad (kiri) dan Ustaz Mat bagi pihak Sekretariat.

No comments:

Post a Comment