Friday, December 10, 2010

PRU Ke-13: Rampasan Besar-besaran

Jika pembaca mengikuti perkembangan media arus perdana termasuk Astro Awani, kita pasti didendangkan dengan culaan sekelompok 'pengkaji Universiti Malaya' mengenai sambutan KEADILAN.

Adakah ia benar? Pencatat melihat, meneliti dan memerhati ianya seperti berat sebelah. Mungkin tanggapan umum berkisar empat pilihanraya kecil yang telah sudah.
Ia juga mungkin dilihat mengenai isu pemilihan agung yang baru sahaja lepas. Selain itu melibatkan beberapa wakil rakyat KEADILAN yang telah diugut, ditekan dan disogok agar berhijrah.

Mengapa para 'pengakaji UM' itu tidak menambah soalan mengenai unsur-unsur rasuah oleh juak UMNO-BN terhadap ahli, pemimpin dan wakil rakyat KEADILAN tersebut.

Berapa billion dibelanjakan untuk merosakkan KEADALAN ? perkiraan kita lebih RM10 billion termasuk di pilihanraya kecil dan pelbagai promosi juga kontrak dan 'aliran tunai'.

Jika ia dikemukan, pencatat yakin faktor tersebut lebih adil untuk disajikan kepada rakyat Malaysia.

Kita lihat sahaja apa yang berlaku dikalangan BN-UMNO itu sendiri. Mereka sendiri tidak berani melakukan pemilihan agung mereka.

Ia jelas menunjukkan UMNO dalam kalam-kabut untuk menentukkan halatuju negara dan berhadapan realiti bahwa mereka sendiri dalam kucar-kacir.

KEADILAN sendiri menerima hakikat telah merubah dan menjernihkan pemimpinnya kearah lebih dinamik dan teruji.

Pecatat yakin bahawa selain Johor. Pahang , Melaka, Negeri sembilan dan Pahang memperlihatkan 'rampasan besar-besaran' terhadap pilihanraya akan datang.

Adakah ia berlaku pada tahun 2011, 2012 atau 2013, ia menjanjikan kepayahan yang tidak dapat dilindungi lagi. Adakah pembaca muskil ?

Kita nantikan Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

No comments:

Post a Comment