Tuesday, January 11, 2011

Rogol Amah : Siapa arahkan Sumati bercakap dalam Video ini?

Beberapa hari yang lalu setelah melebihi dua minggu isu Menteri Rogol Amah dibangkitkan, Najib telah mempersoalkan kenapa isu Menteri merogol Amah ini ditimbulkan sekarang sedangkan kes tersebut dikatakan telah berlaku pada tahun 2007?

Agak lama masa yang diperlukan untuk menafikan itu,mungkin kerana penasihatnya pada ketika isu ini dibangkitkan sedang bercuti bagi merayakan Krismas dan juga sambutan tahun baru, jadi masa yang diperlukan oleh Najib dan Rais untuk menafikannya agak panjang.

Keesokan harinya secara tiba-tiba muncul video (lihat video di bawah) Sumati yang dikatakan pernah berkerja untuk Rais Yatim menafikan tuduhan bahawa Menteri itu telah merogol Robengah kerana menurutnya sepanjang lapan tahun berkhidmat di rumah Rais beliau tidak pernah mendengar sebarang cerita mengenai rogol ini..


Video yang memaparkan Sumati iaitu sahabat kepada Robengah yang dikatakan sebelum ini diperkosa oleh seorang Menteri telah disiarkan oleh kebanyakkan blog-blog UMNO pada 6 Januari yang lalu. Kedua-dua mereka dipercayai telah berkerja untuk Rais Yatim, Menteri dari Zaman Pak Lah yang masih digunapakai oleh Najib.

Kata Sumati dalam video itu “Sepanjang saya berkerja di sini, saya tidak pernah mendengar sebarang cerita tentang kejadian rogol”.

Adalah memadai bagi sesetengah media untuk melaporkan bahawa Rais tidak merogol amah itu kerana sahabat amah itu sendiri iaitu Sumanti juga telah menafikan insiden rogol itu.

Lebih menakjubkan lagi bila lokasi Sumati bekerja sekarang berjaya dikesan dengan begitu cepat untuk diadakan sidang media bagi menyokong penafian Rais.

Dan Sumati pula kelihatan amat bersedia bagi membuat kenyataan untuk menyokong penafian Rais itu, seolah-olah beliau telah mengikuti isu ini sejak dari mula ianya tersebar di internet.

Jadi bagaimana pula kita boleh memastikan yang Sumati itu adalah benar-benar rakan kepada Robengah

No comments:

Post a Comment