Tuesday, January 11, 2011

Sebelum Bersara, KJ Dituntut Tunai Janji Di Rembau

REMBAU 11 JAN: Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin di gesa menjawab kegagalannya menunaikan empat janji besar yang ditaburkan kepada rakyat Rembau dalam PRU-12 lalu, sebelum berundur dari arena politik.

Empat janji itu - pembinaan Hospital Daerah Rembau, sebuah lapangan terbang, pembinaan Universiti Institut Teknologi Mara(UITM) dan mendirikan pusat-pusat tuisyen percuma  sehingga ke hari tidak ditunaikan.

Khairy awal bulan ini mengesahkan beliau tidak akan mempertahankan kerusi Parlimen Rembau dalam pilihanraya umum akan datang.

Dalam PRU lalu, menantu kepada mantan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi ini menewaskan calon PKR Badrul Hisham Shaharin.

Badrul ketika ditemui berkata, PKR demi kepentingan rakyat Rembau mahu Khairy menyelesaikan janji-janjinya terlebih dahulu.

"Sekarang ini dia dah nak berhenti. saya tak pedulilah apa alasan dia, itu saya tak peduli. hakikatnya orang rembau ditipu. dia harus tampil menyelesaikan janjinya," katanya.

Krew Tv Selangor dibawa ke satu kawasan di pinggir pekan Rembau untuk melihat tapak rancangan pembinaan Hospital Daerah Rembau.

Menjangkakan pembinaan separuh siap setelah dua tahun berlalu, yang kelihatan hanyalah lapangan tar yang luas, dan batu asas yang kotor.

"Dia meletakkan baru inilah. Dari Mac 2008 hingga Januari 2011, masa hari pelancaran itu meriah. Secara langsung di tv, pegawai-pegawai kerajaan dipaksa datang, khemah-khemah besar. Akhirnya batu ini kesunyian disini," tambah Badrul lagi.

Rakyat Rembau sekadar disediakan kemudahan klinik-klinik desa. Warga Rembau yang memerlukan perlu kembara jauh sehingga ke Seremban dan Tampin untuk rawatan rapi.

Badrul menasihatkan Khairy supaya menghabiskan sisa-sisa hayat politiknya untuk merealisasikan keperluan warga Rembau.

Apa yang lebih dikesali, Tv Selangor diberitahu pihak kerajaan negeri tidak menunjukkan inisiatif untuk menyelesaikan projek kerajaan persekutuan ini.

"Nak merajuk, nak berhenti, suka dia, tapi hospital Rembau tolong laksanakan. Saya tak mahu dengar RMK baru. kamu janji, kamu kena selesaikan. Kamu masih tergantung janji, dan kamu menipu," katannya lagi.

No comments:

Post a Comment