Monday, June 24, 2013

Black 505: Dakwaan kepada Khalid sama dengan Husam



KUALA LUMPUR: Mantan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), Khalid Ismath dibebaskan polis setelah ditahan selama satu malam di lokap IPD Kajang.

Kami dalam satu kenyataan menyatakan barang milik beliau iaitu telefon bimbit jenis Sony Experia dan Ericson turut dirampas polis dalam siri geledah sebaik beliau dibebaskan kira-kira jam 5 petang semalam.

Khalid ditahan 22 Jun ketika majlis kenduri pertunangan sedang berlangsung di rumahnya sekitar jam 4 petang.

Pasukan polis berpakaian preman yang menaiki tiga buah biji Pajero datang menyerbu rumah Khalid ismath di Bandar Puteri, Klang.

Pergaduhan berlaku antara tetamu di majlis itu dengan pasukan polis yang menimbulkan sedikit kekecohan apabila secara tiba-tiba mereka menyerbu kawasan rumah khalid.

Khalid didakwa di bawah Akta Hasutan seperti mana akta sama yang digunakan ke atas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa setelah satu kenyataan mengenai himpunan Black 505 yang ditulis Khalid dalam laman sosialnya beberapa hari lepas.

Khalid diwakili oleh wakil peguam dari LFL diketuai Mitchel dan Muthiah. (Gambar atas)

Majistret menolak permohonan reman dikemuka IO yang meminta 7 hari dan hanya membenarkan Khalid direman sehingga jam 6 petang semalam bermula Sabtu lalu.

No comments:

Post a Comment