Sunday, March 2, 2014

Tukang Pancung Kepala Yang Terkemuka Di Arab Saud (berserta video)


Umum
Tukang pancung kepala terkemuka Arab Saudi untuk penjenayah yang dihukum mati tidak begitu risau apabila kerajaan ingin mengubah hukuman menggunakan pasukan menembak.“Ia tidak akan meletakkan saya hilang kerja,” Muhammad Saad Al-Beshi berkata dalam satu temu bual dengan Okaz / Saudi Gazette.
Al-Beshi berkata beliau juga tahu bagaimana untuk menggunakan senjata api dan boleh menggunakan kemahiran itu dalam melaksanakan hukuman penjenayah.

Pancung kepala masih lagi dijalankan, Al-Beshi tambahnya.
 

“Saya baru saja datang kembali dari Raniya Governorate dimana saya menjalankan hukuman mati mengunakan pedang”Al-Beshi telah bekerja sebagai tukang pancung kepala sejak tahun 1998 dan kini melatih salah seorang daripada anaknya dalam bidang ini.
Beliau berkata kini anaknya telah menjadi sangat mahir kerana dia sentiasa membawanya ke dataran pelaksanaan dan membiarkan dia melihat bagaimana pemotongan kepala itu dilakukan.“Saya mengajar anak saya selok-belok kerja untuk belajar kemahiran yang diperlukan,” katanya.
Al-Beshi boleh memotong kepala seberapa ramai penjenayah yang diperlukan untuk dipancung dalam sehari.“Ia tidak penting kepada saya: Dua, empat, 10 – Selagi saya melakukan kehendak Allah, ia tidak kira berapa ramai orang yang saya laksanakan,” katanya.
Al-Beshi mula bekerja di penjara Taif di mana tugasnya adalah untuk mengari dan menutup mata banduan sebelum pelaksanaan hukuman di buat.“Saya kemudian menguatkan keinginan diri untuk menjadi tukang pancung,” katanya dalam satu temubual.
 
Pekerjaan pertama beliau datang pada tahun 1998 di Jeddah.“Penjenayah telah diikat dan ditutup mata. Dengan satu pukulan pedang saya terputuslah kepalanya. Kepala akan bergolek bermeter jauhnya. ”Al-Beshi berkata bahawa pada mulanya dia merasa gementar kerana ramai orang menonton, tetapi kini gementar itu adalah satu perkara yang telah lalu.
Beliau berkata beliau tenang di tempat kerja kerana dia melakukan pekerjaan Tuhan.
“Tetapi terdapat ramai orang yang pengsan apabila mereka menyaksikan pelaksanaan. Saya tidak tahu mengapa mereka datang dan menonton jika mereka tidak mempunyai kekuatan untuk itu. ”
Sebelum pelaksanaan, Al-Beshi pergi kepada keluarga mangsa untuk mendapatkan pengampunan bagi jenayah.” Saya sentiasa mengharapkan harapan penjenayah, sehingga minit terakhir, dan saya berdoa kepada Allah untuk penjenayah diampunkan di alam seterusnya. ”

Al-Beshi tidak mendedahkan berapa banyak dia mendapat bayaran setiap pelaksanaan kerana ini adalah perjanjian sulit dengan kerajaan.Tetapi beliau menegaskan bahawa ganjaran tidak penting.“Saya sangat bangga untuk melakukan kerja Tuhan,” tegas beliau.
Sementara itu, seorang doktor pakar forensik Hal Ehwal Kesihatan di Jeddah berkata pelaksanaan dengan peluru menamatkan jasad lebih cepat.Dr Ali Reda menyatakan bahawa beberapa tukang pancung yang tidak mempunyai banyak pengalaman perlu 2,3 kali menyerang leher penjenayah itu sebelum berjaya memutuskan kepala. –mynewshub.my

No comments:

Post a Comment